Уляна Матієга про те, як створити успішний бізнес всього за чотири місяці

Коли плануєш інтерв’ю із директором будівельної компанії, очікуєш побачити солідного мужчину середнього віку. Та ця молода дівчина розвінчує всі міфи про жінку-керівника. Вона зустрічає відвідувачів свого офісу чарівною посмішкою та впевненим і сміливим поглядом.

Уляні Матієзі 28. Ще півтора роки тому вона працювала в Європі, де, незважаючи на іноземне громадянство, досягла кар’єрного росту та займала керівні посади. Не все вдавалося легко, але внутрішня впевненість та сила характеру цієї дівчини допомагала долати всі перешкоди.

Сьогодні Уляна Матієга – директор та співвласник будівельно-обслуговуючої компанії “Alfa Liberty” («Альфа Ліберті»). Під її керівництвом працює близько 20 людей у Коломийському та Косівському офісах фірми, а свої послуги компанія надає у чотирьох областях Західного регіону: Івано-Франківській, Тернопільській, Чернівецькій та Закарпатській. І це при тому, що компанія “Alfa Liberty” з’явилася на ринку тільки в червні цього року.

На директорському столі Уляни стильні візитівки з цитатою Пабло Пікассо: «Все, що можна уявити, – реально». Всього за півгодини розмови із цією дівчиною розумієш, що цитата художника не просто девіз, а вже втілена нею істина.

У 2017, після повернення з-за кордону, Уляна почала працювати менеджером будівельної компанії. Вже за півроку керівництво оцінило її потенціал та запропонувало посаду HR-менеджера. Дівчина пройшла навчання у академії «Бізнес4Смарт» і здобула золотий сертифікат, набравши найбільшу кількість балів. Набуті знання успішно втілювала на підприємстві, створюючи мотиваційні програми для працівників та об’єднуючи колектив у сильну команду.

Ще через кілька місяців власник компанії запропонував Уляні посаду свого особистого помічника, а  згодом довірив їй управління новою компанією. Дівчина взяла на себе всі клопоти із вироблення ліцензій, реєстрації та розкрутки фірми. Її щоденна робота – це ведення перемовин із партнерами, більшість з яких – чоловіки.

«При першій зустрічі мене не завжди сприймають серйозно. Сфера діяльності нашої компанії вважається більше «чоловічою». Та всього через кілька хвилин спілкування думка співрозмовників змінюється. У моїй практиці ще не було перемовин, які б не увінчалися успіхом. Крім того, робота з чоловіками – це моя повсякденна реальність, оскільки вони – основа нашої команди.

Не скажу, що перспектива директора-жінки відразу викликала в них захоплення. Доводилося застосовувати свої чоловічі риси характеру. Мені допомагало те, що від початку я добре знала всі особливості та нюанси нашої спільної роботи, і саме така компетентність стала найпереконливішим аргументом та створила атмосферу довіри», – ділиться жінка.

Уляна розповідає, що такою переконливістю володіла не завжди, їй також довелося кувати свій характер та долати чимало перешкод.

«Навички ведення переговорів я здобула під час роботи в Ізраїлі. До того була скромною тихою дівчиною. Але, працюючи за кордоном, зрозуміла, що без впевненості у собі, а інколи і долі наглості, досягти успіху не вдасться. Я відшукала та відшліфувала у собі ці риси характеру та взяла їх на озброєння. Але тільки в бізнесі. У звичному житті все ж залишаюся спокійною та милою дівчиною (Сміється)».

Уляна каже, що у веденні ділових дискусій найбільше довіряє власній інтуїції.

«Тут потрібно знати та відчувати психологію людей. Можу сказати, що в якійсь мірі, я вмію читати співрозмовників, бачити та аналізувати їх очікування та створювати на основі цього кінцеву пропозицію. У перемовинах успішний договір буде лежати на перетині ваших інтересів та інтересів другої сторони. В іншому випадку, хтось піде з перемовин розчарованим, а це аж ніяк не запорука довгої співпраці».

Відкриваючи власну компанію, Уляна продумувала все до дрібниць. Навіть у назві закладений символізм та основна ідея фірми.

“Liberty”  в перекладі – «свобода». Ми хочемо подарувати людям свободу від бюрократії та росту комунальних тарифів. Це також і свобода вибору, яку забезпечує широкий асортимент нашої продукції. Щодо слова “Alfa” – то це першість. Тобто компанія “Alfa Liberty” – це перша компанія у нашому регіоні, яка дарує людям свободу».

Назву компанії підтверджує і її діяльність.

«У нас є продукція-лідер – це покрівельні матеріали. Ми реалізуємо їх всі – починаючи від звичайної металочерепиці чи профнастилу відомих європейських виробників і завершуючи дорогим сегментом – натуральною черепицею та навіть ексклюзивними матеріалами.

Та, насамперед, діяльність нашої компанії спрямована на забезпечення енергоефективності та енергонезалежності, і саме таку продукцію ми прагнемо зробити популярною в Україні. Так, ми перші уклали договір на  поставку з Німеччини сонячної черепиці “SolteQ” («ЗолтеК’ю»), реалізовуємо сонячні панелі, матеріали для утеплення фасадів та енергоефективні вікна і двері.

У нас навіть є послуга будівництва енергоефективних каркасних будинків, які здаються під ключ всього за три місяці. При цьому їх вартість не перевищує вартості житла, яке люди будуватимуть самостійно: будинок на 200 квадратів обійдеться приблизно у 40 000 доларів. Ми беремо на себе всі клопоти з оформлення документів, вивільняючи людям час для їх повсякденної роботи.

До слова, відкриття компанії “Alfa Liberty” у Коломиї зробило немало шуму.  Статуя свободи у вишиванці на логотипі компанії, розміщена в центрі Коломиї до Дня міста, викликала  активне обговорення у соцмережах. Така реклама – ідея маркетингового відділу компанії.

«Конструкція – логотип компанії – викувана снятинськими ковалями, а статуя свободи у вишиванці створена знаним коломийським скульптором Василем Андрушком. Не скажу, що це було дешеве задоволення, але однозначно таке вкладення коштів себе виправдало.

По-перше, з логотипом нашої компанії фотографувалися для соцмереж сотні людей, що однозначно посприяло впізнаваності бренду.

По-друге, ця конструкція зараз виконує функцію нашої вивіски, з якою, до речі, і досі фотографуються люди біля офісу фірми. Особливо вона подобається дітворі. Наші маркетологи називають це «партизанським маркетингом», тобто непрямою рекламою, яка викликає великий ажіотаж».

Уляна каже, що вкладення коштів – невід’ємна частина бізнесу, адже якщо у інтернеті, поліграфічній продукції чи ЗМІ не рекламуватиметься її фірма, то там однозначно буде реклама конкурентів.

«Власний відділ реклами – це необхідність для тих, хто бажає ефективно просувати свій бізнес на ринку. У нас в компанії працює маркетолог та дизайнер, які, до речі, нещодавно почали надавати послуги не лише нашій фірмі, але й іншим компаніям. Напевно важливість реклами розуміють багато керівників, бо замовлень у дівчат вистачає».

Уляна розповідає, що секрет успіху її компанії насамперед у команді. Дівчина не приховує, що активно застосовує свої навики HR для підбору працівників, їх об’єднання та мотивації.

«У нас дружня команда. Люди працюють тут не тільки задля зарплати. Ми будуємо інші моделі роботи: працівники знають скільки заробляють вони і який при цьому дохід отримує фірма. В даному випадку наші менеджери виступають партнерами компанії, що однозначно мотивує працювати не «до кінця робочого дня», а до успішного результату. Це прості хлопці, будівельники зі стажем, які вміють не лише продати, але й порадити людям, як зробити правильний вибір. Компетентність працівників – це важлива складова компанії, адже після виконання всіх робіт та продажу матеріалів, ми надаємо людям офіційну гарантію».  

Успіх компанії, отриманий всього за кілька місяців, Уляна приписує всій команді. У самої ж дівчини грандіозні плани на майбутнє.

«У ближчій перспективі відкриття ще кількох нових офісів у нашому регіоні, а незабаром, я сподіваюся, ми будемо будівельною компанією №1 в Україні. Я не боюся ставити великі цілі, бо знаю, що ми зможемо їх досягнути».

Мотивація від Уляни Матієги: “Більшість людей знаходять 100 і 1 причину чому вони не можуть щось зробити, замість пошуку механізмів дії. Минулого року я поставила собі за мету стати гендиректором або ж власницею  фірми, – і так сталося.

Багато-хто ниє, що у нас країна погана, грошей немає, а бізнес потребує стартового капіталу. В “Alfa Liberty” я не вклала жодної копійки, зате вклала сюди свої знання і працю. Виїхати за кордон і заробити там гроші – це, напевно, найлегший шлях, моя ж мета побудувати успішний бізнес в Україні, який стане мотивацією для підприємців-початківців. Я хочу, щоб люди, читаючи історії успіху, не вважали їх поодиноким везінням, а думали: «Якщо вдалося їм, то і я зможу». Наполеглива праця рано чи пізно принесе результат”.

 

Фото: Оксана Санагурська та особистий архів Уляни Матієги