ГЛУЗД

Франко кружляє в танці разом зі своєю коханою Ольгою  —  такий мурал був на будівлі в центрі міста по вулиці Чорновола, де 1884-го побував Іван Якович.

Хто створив мурал?

Мурал розповідав історію цього будинку, а ще був альтернативою вивіскам. Парадоксально, але сьогодні його заліпили рекламою. Фотографіями з редакцією Глузду поділилися читачі.

Я одразу ж написала про це на своїй сторінці у фейсбуці, за дві години допис поширило пів сотні людей —  свідчення того, що мешканців міста це не на жарт обурило.

Мурал з Франком створила Марта Пічук у рамках одного з перших фестивалів вуличних мистецтв Арт-Візія, ще 2015 року.

Хто крайній?

Зателефонувала в Сектор з питань охорони культурної спадщини при управлінні культури Коломийської міської ради й поспілкувалися зі  спеціалісткою Оксаною Пашник, яка сказала, що їхній відділ не отримував ні запиту про дозвіл на розміщення рекламного банера, ні звернень зі скаргою.

За її словами, за таке порушення передбачено невеликий штраф, якщо буде звернення від когось з містян, якого, наголошуємо, наразі немає.

У поліції кажуть: щоб притягнути зловмисників до відповідальності, необхідно відношення від власників будівлі.

Хто дав дозвіл на розміщення банера?

Я звернулася до організаторів фестивалю вуличних мистецтв Арт-Візія і дізналася: щодо розміщення муралу вони мали усну домовленість з власниками будівлі.

Вдалося сконтактувати з власницею тієї частини будівлі, де був мурал, Галиною Ткачук. Жінка каже, що надала згоду на розміщення вивіски:

“Це моє приміщення, і свого часу я дозволила організаторам фестивалю намалювати там мурал, а тепер фірма взяла приміщення в оренду, вони платять за це гроші і попросили розмістити вивіску. Ви зрозумійте мене правильно, я отримую за це дохід, я нікому нічого не зобов’язана… Мурал не знищено”.

Галина каже, що банер розміщено тимчасово, щоправда, жінка не може сказати, скільки часу він там висітиме.

“Приватний підприємець порушив вимоги щодо розміщення зовнішньої реклами. Міська рада буде звертатися до підприємця щодо демонтажу,  —  написала прессекретарка міської ради Наталія Сандецька.

“Відкат назад…”

Своєю чергою співорганізатори фестивалю, як і мешканці міста, обурені:

“Для мене і, думаю, для Софії Анжелюк та Сергія Коцюра (співорганізатори фестивалю  —  ред.), це місце було дуже теплою згадкою про другий фестиваль вуличних мистецтв Арт-Візія, у який вклали неймовірно багато тепла й енергії. І такий маленький живий доказ, що не все втрачено в нашому місті, що є альтернатива і вуличній торгівлі, і страшним вивіскам. А тут виходить відкат назад…
Навіщо!???”,  —  написав один зі співорганізаторів Василь Лабич.

“Якось аж боляче це побачити у стрічці, якщо чесно (мабуть, і добре, що не вживу спочатку). Хоча все за правилами місцевого бізнесу. Чи є до якогось Франка діло, якщо треба рекламу бахнути більшу, ніж в сусіда? Подумаєш: мінус зупинка для екскурсій Коломиєю, мінус сентиментальна згадка для пів сотні людей про те, що колись намагалися зробити щось естетичне і фестивалем, і цим оформленням будівлі, мінус щось зроблене з любов’ю і від руки серед усіх пластиків та друків…”,  —  в одному з коментарів пише екскурсоводка та співорганізаторка фестивалю Арт-Візія Софія Анжелюк.

Питання зовнішньої реклами в Коломиї відкрите давно. На рекламу, як і на стихійну торгівлю, як ми бачимо, не вплинув ні фестиваль вуличних мистецтв, ні численні гучні заяви влади про те, що із цим наведуть лад.

Громадськість наразі терпляче чекає подальшого розвитку подій, але з коментарів відчутно, що люди налаштовані до рішучих дій, щоб якнайшвидше знову милуватися танцем Франка з Ольгою. 

Журналістка: Оленка Гелетюк

Фото: архів Андрія Олійника, Оксани Рижук, фото банера – джерело Глузду.

А щоб у твоєму житті було більше Глузду —підписуйся на наш телеграм-канал.

Наші партнери