ГЛУЗД

Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) запрацював у Коломиї у 2013 році. Коломияни звертаються сюди, щоб вирішити питання щодо оформлення документів на земельну ділянку,  зареєструвати громадську організацію, ОСББ та навіть вклеїти фото у паспорт. Частенько приходять, аби отримати соціальну допомогу (у зв’язку із вагітністю та пологами, при народженні дитини, щоб одержати посвідчення багатодітної сім’ї, оформити та отримати субсидію та ін.) – всього ЦНАП надає 185 видів послуг.

Приміщення просторе, тепле, обладнане для максимального комфорту відвідувачів. Словом, ЦНАП працює за принципом Open-space (технологія відкритого простору). Затишний дитячий куточок, який для багатьох держустанов міста поки тільки мрія, приваблює малениких відвідувачів, які поки сюди приходять із дорослими. Доки батьки вирішують свої справи, діти їх не відволікають. Є місця для паркування та пандус для людей з особливими потребами.

Тож, як працює Центр та які нововведення  його чекають, дізнавався Глузд у начальника – Миколи Андрусяка. Під керівництвом молодого та амбітного пана Миколи – 28 працівників. Згодом їх має стати більше.

Миколо Михайловичу, коли Ви приступили до обов’язків начальника Центру надання адмінпослуг та чим займалися до того?

–         До ЦНАПу працював у юстиції керівником відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. А вже з 1 березня 2016 року приступив  до обов’язків начальника.

Що Ви вважаєте найважчим на Вашій теперішній посаді?

–         Наразі для мене найскладнішим є вивчення потреб жителів міста, щоб не запізнитись зі змінами та змогти надавати якісні послуги коломиянам.

Які труднощі виникають у повсякденній роботі?

–         У моїй роботі і в роботі адміністраторів я бачу основною проблемою те, що люди не завжди розуміють наші обов’язки. Суспільство не готове до порядку. Дуже часто люди намагаються повернути ту систему, яку самі ж і критикують.

Чи траплялись кумедні випадки у Центрі?

–         Смішних випадків є багато. Практично щодня відбувається щось курйозне. Одним з найсмішніших був момент переїзду Центру із старого приміщення у нове та істотне розширення адмінпослуг. У зв’язку із цим, у нас з’явились черги, невеликі і тимчасові. За декілька днів ми це усунули. Однак коли вони були, мешканці міста жалілись, що той ЦНАП, який знаходився у центрі міста, був набагато кращий і з якіснішим обслуговуванням. Люди не розуміли, що все залишилось так, як і було. Працівники залишились ті ж самі. Нічого насправді не змінилось. Окрім приміщення і кількості послуг.

До травня 2017 року Коломийський центр надання адміністративних послуг був розташований в центрі міста на першому поверсі ратуші. Чому обрали таке віддалене приміщення на Привокзальній, ще й на другому поверсі?

–         Приміщення має непогану транспортну розв’язку. До того ж, це єдине приміщення, яке ми змогли знайти з необхідною площею та з можливістю раціонально розмістити адміністраторів і наших відвідувачів. Крім того, плануємо розширювати ЦНАП, зробимо реконструкцію першого поверху для зручності людей похилого віку та людей з особливими потребами.

Коли запланована реконструкція?

–         Плануємо провести до середини 2018 року. Кошти на це закладені у міському бюджеті.

Коломийський ЦНАП був одним з перших центрів в Україні, який почав надавати соцпослуги. Як сприйняли мешканці міста такі нововведення?

–         Ті зміни, які ми провели одні з перших в Україні, себе виправдали. Звичайно, що без незадоволених не обійшлось. Проте людям безумовно комфортніше отримувати послуги в приміщенні, адаптованому для такої процедури.

Рішенням міської ради відтепер Центр буде приймати послугу оформлення ID-картки. Коли ж це запрацює?

–         На днях оголосимо тендер на закупівлю обладнання для видачі ID-карток та закордонних біометричних паспортів. Об’єктивно потрібно 2-3 місяці для налагодження запуску роботи. Замовляємо 4 робочі станції: три – для прийняття документів, одна – для видачі. Як і для ID-карток, так і для закордонних біометричних паспортів.

За словами Миколи Андрусяка, на Центр надання адміністративних послуг незабаром чекають декілька оновлень. Завдяки участі у проекті міжнародної організації «ПРОМІС» відбудеться закупівля обладнання для СМС-інформування заявників, завдяки якому людина одразу знатиме про результат послуги. Також буде запущено серверне обладнання Центру, з допомогою якого установа зможе набагато краще працювати. Буде відкрито «Кабінет користувача», що дасть можливість якісніше та оперативніше отримувати послуги. Щодо осіб, які не користуються ні мобільним зв’язком, ні Інтернетом, а тільки стаціонарним телефоном, то їх будуть повідомляти у телефонному режимі.

Спілкувалася Яна Букреєва