Особистий бренд і нічого особистого

Можеш продовжувати рахувати лайки під постами та моніторити кількість переглядів своїх сторіс і продумувати, як захопити інстаграмний світ, але цього не завжди достатньо, щоб стати впізнаваним / впізнаваною.

Сьогодні про особистий бренд: як його формувати й для чого він тобі в період кризи.

✅ Що таке особистий бренд?

Із цим питанням ми звернулися до дизайнерки, підприємиці, авторки онлайн-школи “Особистий бренд для творчих” Олени Базу.

Особистий бренд  —  це впізнаваність і те, що про нас говорять люди. Важливо своє ім’я формувати самостійно, а то це можуть зробити за нас. 

Робота над особистим брендом  —  це спосіб самопізнання. На початку його формування потрібно відповісти на три запитання: “хто я?”, “про що я?”, “куди мені?”. І ці запитання не про бренд, а передусім про нашу особистість. 

✅ Сьогодні “працює” нова валюта  —  соціальний капітал

Особистий бренд допомагає:

  • виділитися на ринку
  • підвищувати вартість своїх послуг
  • легко змінювати оточення
  • впливати на ринок
  • своєю місією впливати на глобальні процеси

Люди все частіше хочуть купувати в тих, кого знають і кому довіряють, хай віддалено. Сьогодні працює нова валюта  —  соціальний капітал. 

✅ Кому потрібно формувати особистий бренд?

Тим, хто готовий про себе заявити, виділитися як сильна особистість, у кого є сміливість працювати над собою, своїм проєктом чи власною справою. 

Соцмережі — тільки наше відображення, тому інстаграм можна оформити, але про сильну особистість говорить впізнаваність.

Кількість підписників не завжди свідчить про потужний особистий бренд. 

Він сформований у лідерів суспільної думки, але не завжди у блогерів. В останніх може бути 1 млн підписників, але про його/її особистість може мало хто знати.

✅ Що треба для формування особистого бренду?

Для початку потрібно відповісти на питання, для чого тобі особистий бренд і популярність. Далі з’ясувати, хто твій клієнт, яке оточення довкола себе хочеш бачити й чим можеш бути корисним / корисною для нього. Потім технічна частина —  створення контенту, експертного й особистого. Я рекомендую не перетворювати свої соцмережі в тематичний блог. Важливо доносити свої базові цінності, які проявляються саме в побутових речах. А далі займатися трафіком. Є багато платних і безкоштовних способів просування. Важливо пам’ятати, що реклама  —  це спосіб знайти своїх людей і так формувати довкола себе ком’юніті.

✅ Із чого почати?

Є два шляхи: самостійно вивчити побудову особистого бренду, а потім делегувати окремі завдання іншим або ж співпрацювати з менеджером / менеджеркою чи агенцією. За другого варіанту є велика ймовірність, що робота буде шаблонною.

Ліпше обрати перший шлях. Якщо немає часу все з’ясувати, то й не буде часу продовжувати працювати в цьому напрямі. 

✅ Чи працює прокачаний особистий бренд під час кризи?

Під час кризи тільки особистий бренд і працює. У такий період люди готові віддати гроші тим, кому довіряють, вони приходять, коли бачать цінність.

Я цього місяця встановила особистий рекорд із доходу, зробивши лиш дві рекламні публікації. Я добре розумію свого клієнта й що йому потрібно саме тепер. У нас взаємність.

Хороша нагода починати будувати особистий бренд саме тепер — у своєму темпі, без надривів та з етичним просуванням. 

Це Діма, і в нього немає дівчини

Так близько року жартували друзі та й сам Діма. В Івано-Франківську, де живе хлопець, упізнають його за такими, уже вірусними словами.

“Я тоді був головою ФРІ. Ми працювали над різними проєктами, я робив про це публікації, але мені не вдавалося їх масово популяризувати, було мале охоплення. На якомусь етапі я зрозумів, що це було й через низьку впізнаваність, тому вирішив на це повпливати.
І усвідомив, що аудиторію потрібно чимось зачепити. Чим ще її захопити, як не вічним питанням батьків про дівчину?”.

Правду знав тільки Діма і… його дівчина. Так, вона в нього була, а в такий спосіб наш читач Діма Бесенюк працював над своєю впізнаваністю. Він просто вловив, чого хоче аудиторія (емоцій), і дав їм це. 

“Люди не лізуть відкрито в чужі стосунки, але вони пліткують. Так відбувається майже завжди. А я про своє особисте заговорив публічно. І це зачепило…”.

Йому співчували, насміхалися, радили, де шукати дівчину та що варто робити, щоб знайти її. А тим часом по той бік монітора Діма сміявся і спостерігав, як нарощується аудиторія, а вона помітно росла. 

“Я почав із постів. Перший був невдалим, я його не пам’ятаю. Це були проби й помилки. Я дивився, як на це відреагує аудиторія. Робив пости раз на декілька днів, де 40% були планованими, 60% — імпровізації”.

Ця історія тривала майже рік, та вона встигла вийти навіть за межі країни:

“Пригадую різні історії, кожна з них особлива та смішна по-своєму. Хтось згадував в постах, хтось у презентаціях на слайдах, у когось були шикарні жарти, але найбільше запам’яталось, коли мій друг Марко Сосяк скинув фото, як він на вулиці Барселони шукає мені дівчину. Тоді я зрозумів, що жарт поширився за межі України”.

У тебе може з’явитися дуже логічне запитання — для чого зараз розкривати свої карти, якщо все так успішно працює?

На думку Діми, краще, коли щось помирає на піку своєї популярності, ніж стає попсовим.

“Наразі роботу над особистим брендом я поставив на паузу. Згодом буду відновлювати, але ще не знаю як, наразі перебуваю у творчих роздумах та працюю над іншими, не менш важливими для мене проєктами.

Не люблю впізнаваність, бо я трохи інтроверт, але водночас розумію, що в маленьких містах особистий бренд працює, люди довіряють тим, кого вони знають. Мені, наприклад, не треба було пояснювати, хто я, бо мене впізнавали ”.

Зараз у Діми немає дівчини. Цього разу  —  це правда і не реклама.

Відчуй свою цінність, місію і з’ясуй для себе, що хочеш транслювати у світ, а інструкцію ти вже маєш. Успіху).

Журналістка: Олена Гелетюк

Фото: архів Олени Базу та Діми Бесенюка

Щоб краще чути серцебиття нашого медіа – підписуйся на наш Telegram-канал.