Богемна клоунада

27 березня – Міжнародний день театру. Саме цього дня відбулися дві прем’єри у театрі жінки “Соломія”: вранці –  вистава для дітей “Обережно, Незнайомець!”. А вже о 18:30 у рамках п’ятого Міжнародного фестивалю комедійного мистецтва “ГАШоТю” дебютувала трагікомедія Ігоря Юзюка “Портретист Її Величності“, яка спочатку була сатиричною комедією, а вже у процесі постановки стала трагікомедією. До слова, цей твір став ще й лауреатом цього фестивалю.

Головний герой Максим Колотушко –  начебто здібний художник, якого належно не оцінюють покупці, його картини просто не купують.  Та від цього бажання здобути гроші та славу не стає меншим. І тут як грім серед ясного неба в його житті з’являється продюсерка Джесіка Халява, яка приводить його бідне життя до ладу, пообіцявши йому успіх, славу та багатство. Та от створила вона самодостатнього художника чи допомогла перетворитися на клоуна?

Максим Колотушко, який згодом став називати себе Максом Перлом, зіграв один із “Диких Гуцулів”Василь Гайдейчук. Це перший досвід Гуцулів у співпраці з театром, та відгуки критиків стимулюють їх продовжувати свою діяльність в рамках театру, бо обидва гуцули вжилися в роль і дуже реалістично подали глядачеві своїх героїв.  Роль продюсерки, яка продавала все оце “мистецтво” та навчала Макса заробляти “лаве”, зіграла вже знана акторка та керівниця театру “Соломія” Мар’яна Кодіна-Іванович.

 І от, здається, ці двоє знайшли один одного. Та головний герой, навіть того не зауважуючи, продав не тільки типові картини, але й свою гідність. Його дружина Надія, яку зіграла Оксана Стринадюк, відчайдушно намагається достукатись до  душі митця, який вже у вирі слави та грошей. 

“Портретист” яскраво показує життя другої половинки. В цій історії мова про Надію. Вона до останнього вірить у талант свого чоловіка, у всьому підтримує його, а згодом намагається відкрити очі на так звану продюсерку та її справжнє обличчя у цій грі. 

“Продюсер не просто професія. Це очі, якими суспільство дивиться на світ, це вуха, якими воно слухає, це ложечка, якою він його годує”, – програмна фраза цієї вистави і суспільства, за словами драматурга Ігоря Юзюка. Цією п’єсою автор намагається донести: людство – домінантом якого є гроші – приречене на загибель.

“Через бажання слави та богемності ми втрачаємо наші моральні цінності –  так ми стаємо клоунами”,– каже Ігор Юзюк.

Режисеркою цієї прем’єри є киянка Наталія Мостопалова-Гапчинська. Задля “Портретиста” вона переселилася на три тижні до Коломиї, залишивши вдома сина, все задля палкого кохання до театру. Наталія додала виставі пікантності завдяки клоунам, що охарактеризували гостроту проблеми, та виделкам, що висіли на фоні та були центром уваги у фіналі.

“Виделки в цій ситуації показують те, що художник, який готовий на все задля грошей, перетворився у споживача. Він, сам того не усвідомлюючи, втратив свою унікальність” , – говорить Наталія.

Мар’яна Кодіна-Іванович у коментарі для Глуzду підсумувала:

“Мораль трагікомедії така – не будьте в житті клоунами, любіть те, що робите, не закопуйте свій талант глибоко в землю та не грайте під чиюсь дудку; все, що робите, робіть для себе”.

Автор: Ярина Ганущак

Фото: Оксана Санагурська