Відлік розпочався 10 червня. “Усі свої” зібралися у дворику на Пушкінській. Ця група людей відзначала відкриття кафе “Кава Медіа” — власного закладу харківського видання Gwara Media.
Півтора тижня на відкриття
Співвласник кав’ярні — маркетолог Gwara Media Ярослав, й історія створення “Кава Медіа” тягнеться ще з його дитинства. Ярославу завжди була цікава робота закладів харчування, він навіть має понад три роки досвіду в цій царині. Хотів отримати практичні знання і згодом відкрити власний заклад, але пішов навчатися на маркетолога та потрапив до Gwar-и.

Якось під час обстрілів хлопець разом із братом сидів на балконі, вони курили цигарки та спілкувалися про своє життя і плани, “коли це все закінчиться”. І дійшли згоди, що було б добре коли-небудь відкрити невеликий заклад. Кав’ярню, наприклад.
“Чому кав’ярню? Ну бо вона невелика і найпростіша в обслуговуванні. Так найлегше почати свій шлях у цьому бізнесі”, — каже Ярослав.
Навесні разом із головним редактором Сергієм Прокопенком вони поїхали знімати роботу волонтерів, і поки чекали на героя, Ярослав поділився з ним цією ідеєю. Сказав, що було б гарно заметчити це з Gwar-ою, створити спільноту, організовувати там виставки, вебінари, покази фільмів.

Вже за кілька днів Сергій зателефонував Ярославу і сказав:
“Поїхали оглянути місце”.
Ярослав також долучив до роботи свого брата. Минуло півтора тижня — і у Харкові стало на один заклад більше: у затишному дворику на Пушкінській відкрили “Кава Медіа”.
Чому тепер?
На питання “Чому тепер і чому так швидко?” Ярослав каже, що так склалися обставини. Він швидко знайшов, де можна орендувати обладнання, приміщення також миттю з’явилося, та й загалом усе, що було потрібне для відкриття, відразу знаходилося.
“А ще в мене була думка, що тепер невелика конкуренція. Під час бойових дій багато кафе у Харкові закрилися. На початку війни працювали один-два заклади харчування, суто на волонтерських засадах. Відкритись і зробити собі ім’я зараз значно легше, бо мало хто працює. У людей немає великого вибору, куди ходити”, — розповідає власник.

Концепції закладу не було, лише два шляхи: повністю відійти від тематики медіа або створити гібридний заклад у партнерстві. Також хлопець хотів облаштувати простір для зустрічей. В основі логотипа — Gwar-івська пташка, тож зрозуміло, який шлях обрав Ярослав.
З моменту відкриття у кав’ярні відбулася одна виставка, позаяк складно знайти митців, які не виїхали. Та згодом команда планує закритий передпоказ документального фільму про воєнні злочини, який створювала Gwara.
На каву до медійників
— Як живе заклад зараз?
— Виживає, — поправляє Ярослав.
Кав’ярня працює в нуль. Тобто виходить на собівартість. Та надалі планують тільки розвиватися.
За баристу у “Кава Медіа” зараз брат Ярослава й інколи сам Ярослав. Також час від часу можна попити кави від головного редактора Gwar-и Сергія Прокопенка. Ще недавно до міста приїхали попрацювати журналісти зі столиці, й одна з них, маючи досвід баристи, також, коли потрібно, допомагає. Поки що працівники не отримують зарплатні — трудяться на волонтерських засадах.

Тепер там можна попити кави, а ще придбати печиво, яке виготовляють волонтери “Пекельної кухні”, а гроші з їхнього виторгу скеровують на допомогу жителям Харківщини.
“Якщо щось поблизу буде летіти, то тут плюс-мінус безпечно, бо це закритий дворик”, — так Ярослав говорить про безпеку закладу.
Коли відкривалися, у Харкові було мало людей. Спочатку відвідувачів закладу було небагато, а після звільнення населених пунктів Харківщини людей побільшало. І хоча поки що кав’ярня не стала такою, як була спершу в уяві Ярослава, та на майбутнє великі плани.
Журналістка: Ірина Блаженко
Фото: архів героя матеріалу
А щоб у твоєму житті було більше Глузду — підписуйся на нас у: