На що я маю право в розважальних центрах та на атракціонах?

Правила розважальних центрів, особливо тих, де є атракціони, у законодавстві подано дуже докладно. Їхня адміністрація  має значно ширші повноваження, ніж інші заклади.

Перше, що необхідно пам’ятати: надання послуг розважального центру врегульовано договором приєднання, про який ми згадували в попередньому матеріалі

Коли ти оплачуєш вхід чи конкретну послугу, то погоджуєшся із цим договором, тому дуже важливо докладно з ним ознайомитися, щоб розуміти, яких правил ти зобов’язуєшся дотримуватися та що можеш вимагати від адміністрації закладу.

У розважальному центрі тебе мають проінформувати про…

… правила закладу, ціни на послуги тощо. Ця інформація має бути читабельною, зрозумілою та розміщеною в доступному для споживача місці. Це регламентовано статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів»

Інформацію відвідувачам мають надавати до того, як вони замовлять послугу. Це має бути у вигляді публічної оферти (пропозиція певній стороні укласти договір з урахуванням викладених умов — ред.), де міститься перелік розважальних послуг, правила поведінки на відповідній зоні, ігровому майданчику, користування атракціонами та пам’ятки про можливі небезпеки. Цю інформацію мають розміщувати на сайтах розважальних закладів і/або  безпосередньо на їх території.

Крім того, є розширені правила щодо конкретного атракціону. Це стосується максимальної кількості відвідувачів, їхнього мінімального та максимального віку, обмежень та заборон щодо користування атракціонами. Якщо  атракціон призначений тільки для дітей,  зріст яких менший ніж 140 см,  що приблизно  відповідає  віку  10  років, то про це повинні сповіщати відвідувачів відповідними табличками.

Що робити, коли правил відвідування центру немає у вільному доступі?

Якщо ти не знайшов / не знайшла такої інформації, адміністратор чи інша відповідальна особа закладу повинні надати її на вимогу для ознайомлення. Якщо ж тобі в цьому відмовляють, ти можеш поскаржитися в Держпродспоживслужбу, бо це порушує твої права як споживача.

Чи може адміністрація не допустити тебе до атракціонів?

Так, це прописано в Правилах побудови та безпечної експлуатації  атракціонів. 

Наприклад:

  • на гірки не допускають відвідувачів  у  взутті  з  металевою фурнітурою або на високих каблуках;
  • на атракціони, де встановлено мінімальний та максимальний вік та зріст відвідувача, не допустять того, хто цим вимогам не відповідає;
  • на атракціон не впускають, якщо перевищена максимальна кількість відвідувачів.

Проте пам’ятай, що вік та кількість відвідувачів має бути вказано біля входу. 

Відповідно до Правил, якщо через фізичні дані відвідувачам під час користування певними атракціонами загрожує небезпека, їм можуть не дозволити користуватися ними, за винятком, якщо вдасться забезпечити їх додатковими засобами захисту. Заборона користування атракціоном для  розваг  на  підставі  медичних  показників  або міркувань безпеки не є дискримінацією. 

Якщо ж тебе не впускають, а ти вважаєш, що підстав для цього немає, вимагай пояснити причину. Якщо вона здається тобі неаргументованою, викликай адміністрацію закладу.

Чи можуть вимагати залишити речі перед входом на атракціон?

Так, це регламентовано згаданими вгорі Правилами. Зокрема, не дозволено брати на атракціон парасольки, тростини, громіздкі або гострі предмети, а також тварин. Крім цього, перелік може розширити заклад. Розважальний центр не зобов’язаний зберігати речі, які ти не можеш узяти із собою.

Чи можуть зупинити атракціон, якщо хтось порушує правила?

Так, роботу  атракціону  мають припинити,  якщо відвідувачі порушують правила. Наприклад, повинні стежити за тим, щоб на каруселях із підвісними сидіннями відвідувачі не розгойдувалися, не зіштовхувалися, не обертали сидіння та не висувалися занадто далеко.

Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум за фінансової підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів цього матеріалу не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

Журналістка: Наталія Чоп
Дизайнерка: Яна Букреєва

А щоб у твоєму житті було більше Глуzду —підписуйся на наш телеграм-канал.