Повіряти чи не повіряти: що робити коломиянам з лічильниками води?

Нещодавно в мережі з’явилося повідомлення від комунального підприємства “Коломияводоканал” про обов’язковість повірки лічильника. Ми розпитали директора підприємства Миколу Саєвича про цю процедуру.

Чому відбуваються повірки? 

— Ми керуємося Законом “Про метрологію і метрологічну діяльність”, правки до якого внесли 2021 року, і Законом “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”. Відповідно до них, лічильник необхідно повіряти раз на 4 роки. Інакше його покази можна не брати до уваги. У Коломиї такої повірки не здійснювали 6 років. Весь облік вели з показників лічильників, відповідно, дані можуть бути неправдивими. Відповідно до другого закону, від 2022-го обов’язковим буде загальний лічильник у багатоквартирному будинку. 

Чому не здійснювали повірок раніше?

— Неможу відповісти на це запитання, оскільки я на посаді пів року. Мені дивно, що ніхто не займався цим, бо метрологія вимагає повірку. Водоканал має повірочну установку, переносну повірочну установку, але 6 років цим ніхто не займався. В Івано-Франківську повірочні установки працюють цілорічно. Люди здають лічильники, їх повідомляють про те, що в них закінчується повірка. Нема такого ажіотажу, як є тепер у Коломиї, бо роблять це вчасно.

Який обсяг роботи вже виконали?

— Станом на 14 вересня до нас на повірку записалося майже 1000 користувачів.

Принесли 5 лічильників, 3 з них не крутили взагалі, і невідомо, скільки часу так було. Вони непридатні для використання, звідси й похибки в обліку. Людина могла використати 5 кубів, а їй намотало куб, і це могло тривати роками.

Хто має платити за повірку?

— У законі йдеться, що за обслуговування та ремонт лічильників мають платити користувачі, оскільки вони є власниками. Може бути абонентська плата. Наприклад, нараховують певну суму, і кожного місяця впродовж 4 років  її потрібно виплачувати. Таке собі розтермінування. Люди можуть подумати, що це збільшення тарифу, але це не так. 

Якщо людина сама приносить лічильник, вона платить 190 гривень, якщо виїзд — 250. Якщо хтось має два лічильники, то платить 250 грн + за пломбу іншого. Інша справа із загальнобудинковими:ми встановлюємо їх, повіряємо та ремонтуємо за кошти водоканалу. 

Ці повірки ви маєте встигнути зробити за місяць?

— Ні. Відповідно до Закону, попередити абонентів необхідно за місяць. Ми написали звернення до громадян й попросили їх за цей місяць записатися на повірку, якщо до них потрібно виїхати додому. Нам буде простіше, якщо весь будинок запишеться, тоді за один виїзд ми все зробимо. Це буде й дешевше. Якщо до 8 жовтня користувачі не встигнуть записатися, то це не велика проблема, будемо повіряти й надалі. Ми й не встигнули б, тому що є 20 тис. абонентів. Із цими повірками нам готовий допомогти ДП “Івано-Франківськстандартметрологія” і КП “Івано-Франківськводоекотехпром”. 

А якщо перевіряє інша організація?

— Якщо організація має договір з ДП “Івано-Франківськстандартметрологія”, то все гаразд. На акт про повірку кладуть клеймо, і ми приймаємо без жодних питань. Нам однаково, де наші користувачі будуть повіряти лічильники. Це їхній вибір.

Що буде, коли користувач водоканалу навідріз відмовиться повіряти лічильник?

— Це його право: повіряти чи не повіряти. Якщо відмовляється, тоді встановлюють норму споживання 5-9 кубів на одну особу. Користувач може не використовувати цих кубів, але якщо відмовився повіряти і ми по обліку бачимо, що цей лічильник працює неналежно, то за законом можна встановити таку норму. 

Наші читачі розповідають, що вони не могли додзвонитися на лінію водоканалу. 


— У нас працює 5 звичайних телефонів, і недавно купили ще один для записів на повірки. Якщо мова про останніх кілька днів, то лінії перевантажені. Я вже згадував, що ми отримали за добу близько 1000 запитів на повірку, тому й не всім вдалося додзвонитися. Люди консультуються, хочуть знати більше. У нас працюють усі телефони приймальної, один я навіть брав додому, щоб відповідати на дзвінки. Ніхто спеціально не вимикає телефонів, люди ж чують, коли абонент розмовляє. Ми зацікавлені, щоб повірка відбулася, навпаки, роздали пам’ятки для працівників основних ліній, які можуть консультувати щодо повірки.

Номери КП “Коломияводоканал”:


4-93-93 (стаціонарний)
068-777-06-92 (Київстар) (Telegram), (Viber)
095-654-63-17 (Vodafone)
063-434-76-98 (Lifecell)
098-836-16-24 (Київстар).