ГЛУЗД

За даними Міжнародної організації з міграції, станом на початок серпня 2022 року в Івано-Франківській області перебуває 99 983 внутрішньо переміщені особи. 

Ми вже писали про соціальну ініціативу “Вулик Змістів”, яка допомагає внутрішньо переміщеним особам знайти помешкання, роботу, надає гуманітарну та юридичну допомогу. Сьогодні адвокатка “Вулика Змістів” Коломиї, Людмила Третякова, розповість про права внутрішньо переміщених осіб на безплатне житло. 

“Постановою № 495 визначено, що ВПО мають право на безплатне житлове приміщення з фонду житла, який формують сільські, селищні, міські ради або уповноважені ними органи”, — пояснює Людмила Третякова. 

Є декілька способів надати житло ВПО:

  • придбати;
  • побудувати;
  • реконструювати будинки, а також переобладнати нежитлові приміщення;
  • передати житло в комунальну або державну власність;
  • зробити капітальний ремонт об’єктів житлового фонду, зокрема об’єктів соціального призначення.

“Облік ВПО, які потребують тимчасового житла, потрібно вести окремо від інших квартирних обліків. Бюджет для фонду житла мають формувати за окремою місцевою програмою. Фінансувати його можна з державних, місцевих бюджетів, за кошт міжнародних донорів, завдяки добровільним внескам фізичних і юридичних осіб”, — каже Людмила.

Формувати такий фонд та вести облік житлових приміщень мають сільські, селищні, міські ради або уповноважені виконавчі органи. 

“Територіальна громада не може використовувати для поселення зареєстрованих у ній ВПО ті будівлі, які розташовані за межами її території, хоч і належать їй. Їх включення до фонду необхідно узгоджувати з урядом”, — розповідає адвокатка. 

Куди звертатися?

Щоб стати на облік ВПО, які потребують тимчасового житла, необхідно звернутися до ЦНАПу або органу місцевого самоврядування, якщо їх немає, то до військово-цивільної адміністрації. 

Які документи потрібні?

1. Заява про взяття на облік ВПО, які потребують надання житлового приміщення для тимчасового проживання.Заява про взяття на облік ВПО, які потребують надання житлового приміщення для тимчасового проживання.

2. Копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.

3.  Копія довідки про взяття на облік в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї (за наявності).

4. Копії документів, що підтверджують родинні стосунки заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо).

5.  Копія реєстраційного номера облікової картки платника податків.

6. Копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання ВПО. Заява, що підтверджує факт знищення або пошкодження житла.

7.  Документи, що посвідчують особу представника (якщо заяву подає він).

Три способи подати заяву про взяття на облік ВПО, які потребують тимчасового помешкання:

1.  Особисто прийти до органу місцевого самоврядування або ЦНАПу.

2.  Через Єдиний державний вебпортал електронних послуг.

3. Рекомендованим листом з повідомленням про вручення, де буде обов’язкове нотаріальне засвідчення підпису.

Варто знати:

  • Площа житлового приміщення має становити не менше ніж 6 кв. м на одну особу.
  • Житлові приміщення з фонду надають з урахуванням потреб різних соціальних груп.
  • З поміж тих, чиє житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок збройної агресії рф, першочергове право на забезпечення житловим приміщенням з фонду мають багатодітні сім’ї, сім’ї з дітьми, вагітні жінки, особи, які втратили працездатність, особи пенсійного віку.
  • Житлові приміщення з фонду безоплатно надають ВПО та членам їхніх сімей на строк до одного року з можливістю продовжити його.  

“Про взяття внутрішньо переміщеної особи на облік або про відмову уповноважений орган має ухвалити рішення протягом десяти днів від подання висновку комісії щодо такої особи. Не пізніше ніж через 7 робочих днів після взяття на облік або відмови уповноважений орган поштою надсилає внутрішньо переміщеній особі повідомлення із зазначенням дати взяття на облік, дати і номера рішення або підстави для відмови у взятті на облік”.

Підстави для відмови:

  • неподання необхідного пакета документів;
  • подання документів, що містять недостовірні відомості.

Журналістка: Юлія Варчук

А щоб у твоєму житті було більше Глузду — підписуйся на нас у:

телеграмі

вайбері

вацапі

фейсбуці

інстаграмі

твіттері

Наші партнери