Ярослав Мельник про пофігізм клієнтів, ресторанний бізнес та секрети успішного менеджменту

Успішний стоматолог, який уже понад 10 років має власну стоматологічну клініку M.Dental Lounge, півтора року тому став ще й співвласником гриль-ресторан “ГРАNЬ”.

Які інструменти й підходи Ярослав Мельник використовує в роботі та бізнесі і як йому вдалося досягнути успіху — розповідаємо в спецпроєкті “Шлях до Евересту”.

Формула розбудови M.Dental Lounge

Я навчався в Івано-Франківському медичному університеті. На інтернатуру потрапив в центральну районну лікарню смт Путила. Пропрацював 5 років, а 2010-го відкрив там першу приватну стоматологічну клініку. Згодом передав її в управління братові. 

Клініка в Коломиї існує від 1994 року, її відкрив мій батько, а від 2016-го нею керую я: зробив ремонт, закупив нову техніку і змінив підхід до клієнтів. 

Для мене важливий постійний професійний ріст та розвиток: я відвідав безліч навчальних програм та семінарів у Польщі, Угорщині, Кореї, Німеччині, Америці, Австрії та Швейцарії. Цей досвід я застосував у роботі своєї клініки. 

Я займаюся не тільки медичною діяльністю, а й понад 5 років викладаю для стоматологів. 

Моя дружина Анастасія закінчила Івано-Франківський медичний університет та стала зубним техніком. Вона пройшла багато курсів, зокрема два місяці жила й навчалася в Японії у школі зубних техніків. Тепер Анастасія має свою приватну лабораторію в Івано-Франківську і здійснює замовлення, зокрема й для клініки M.Dental Lounge.

Мене обурює пофігізм деяких клієнтів щодо свого здоров’я

Коли людина не дбає про своє здоров’я, я відмовляюся з нею працювати, кажу прямо: ми не зможемо з вами працювати, бо ви не розумієте цінності лікування.

Мене обурює пофігізм деяких клієнтів щодо свого здоров’я, які нехтують профілактичними оглядами. Усе це має свої наслідки. Трапляються пацієнти, які за 5 років жодного разу не зверталися до стоматолога.

Донедавна зуби лікували тільки перед Великоднем чи Різдвом і після приїзду із-за кордону. Це свідчить про низький рівень свідомості та невідповідальність.

Що дорожче клієнт заплатить за процедуру, то більше потім дбає про те, щоб вчасно потрапити на профілактичний огляд.

Мене захоплює комплексне лікування, естетика та функція, а найважливіше, щоб зуби виглядали максимально природно. Клієнти, які приходять із запитом, щоб їхня посмішка була естетичною і природною, потім діляться, що рідні та знайомі запитують, де вони відбілювали зуби. Це свідчить про те, що роботу виконано якісно, бо зуби виглядають красиво, природно. Я один з перших, хто робив вініри в Коломиї. Це тонкі керамічні накладки, які змінюють форму, розмір та колір зубів. Функціонують вони 15–20 років.

Процедура відбілювання триває до 1,5 години, а ефект  —  до 2 років.

Гриль-ресторан “ГРАNЬ”: між небом і землею

Ми з одним бізнесменом майже півтора року тому відкрили в Яблуниці ресторан “ГРАNЬ”, що розташований біля нової дороги в Буковель.

Грань, бо гори  —  це грань між небом і землею, а ще грань через осі, які закладено під час будівництва, наш ресторан має незвичне архітектурне проєктування: він і красивий, і функціональний. Тепер поряд ми будуємо котеджі, які на початку літа здамо в експлуатацію. 

Плануванням роботи ресторану займаюся я, за його облаштування та ремонт теж відповідав я. Щовихідних із сім’єю їду в Буковель, контролюю там робочий процес. Інколи навідуюся ще впродовж тижня, усе інше координую дистанційно.

Я дуже вимогливий до персоналу. Підприємці знають, що перший рік найважчий у житті бізнесу, проте можу сказати, що наш ресторан не просто вижив, а й добре став на ноги.

У ГРАNІ затишно. Я багато уваги приділив деталям.У нашому ресторані унікальна кухня. Рекомендую спробувати каре дикої козулі.  

Рецепти успіху від Ярослава Мельника

Якщо в моєму бізнесі щось не працює, роблю аналіз і звільняю всю команду, набираю заново працівників, з попереднього складу беру лише тих, чия робота мене влаштовувала, і по-новому запускаю всі процеси. Це стосується і клініки, і ресторанного бізнесу. 

У мене немає емоційного виснаження, бо стараюся правильно запускати всі процеси. Та попри це вважаю, що неможливо зробити більше, ніж ти спроможний, бо на все потрібні терпіння і час.

Кожен повинен мати час на свою справу, сім’ю та хобі. Треба розуміти, що людина живе не лише роботою і все має приносити задоволення.

Успішний бізнес — це бренд, що дає людям правильні емоції та мотивацію. І стоматологічна клініка, і ресторан — бізнеси, які приносять людям емоції. Чимало жінок після зміни зубів починають змінювати й інші процеси у своєму житті: вони розривають старі стосунки, ідуть у зал, планують татуювання і т. д. 

У ресторани люди ходять по емоції та статус. Відвідувачами мого ресторану є  молоді люди, підприємці, які цінують якість у деталях.

Поради для стартаперів: перед тим як розпочати, запитай себе, чи готовий ти відмовитися від “швидкого і легкого” та мати “важче і довше”.

Журналістка: Оленка Гелетюк

Фото: Фотостудія “Зебра”: м. Коломия, вул. Грушевського 68а.

А щоб у твоєму житті було більше Глуzду —підписуйся на наш телеграм-канал.