Багатогранність у бородатому дизайнері. Василь Лабич про дизайн, сім’ю, музику та бізнес

Приміряти на себе декілька ролей і бути в тонусі? Це про Василя Лабича: успішний графічний дизайнер, ді-джей, бізнесмен, батько, чоловік та син…

Під час навчання Василь підпрацьовував у нічних клубах барменом. Там же відчув – його цікавить музика. Самостійно почав вивчати роботу ді джейських пультів, а незабаром став самостійно писати музику і грати її в клубах. Музика залишається в житті графічного дизайнера і по сьогодні – він не перестає грати. Дивлячись на цього чоловіка, не скажеш, що він по вуха у  роботі.Не дивлячись на досягнення, він не зазнається,  продовжує невтомно працювати. Лабич зазвичай спокійний, розважливий і привітний, часто жартує та сміється, тільки найближчі знають, що всередині Василя бурлить цілий яскравий світ, який прагне реалізації у реальності. Глуzд намагався привідкрити секретну ширму особистості знаного дизайнера Коломиї. 

Як сім’я ставиться до твого напруженого графіку?

 Через такий шалений темп завжди для когось не вистачає часу, але мої рідні звикли. Хоча люди по-різному звикають: хтось сприймає нормально, а хтось – ні. У моєму випадку сильних конфліктів не виникає, всі вже до цього звикли.

У тебе донька. Які цінності ти вкладаєш у її виховання?

 В першу чергу допитливість. Не зупинятись ні перед чим. Мені неважливо, яка у неї буде професія. Мені важливо, щоб вона була проактивна, по своєму розумна як жінка і знайшла себе. Це основні речі, на мою думку, які важливі у житті.

Важко бути батьком?

Звичайно! Важко звикнути до того, що з’явилась ще одна ланка суспільства, маленька, вредна, мила, своя та дуже любима.

Що було першим: графічний дизайн чи музика?

Якщо дивитись на це з погляду заробляння грошей, то музика. Захоплюватись написанням треків я почав ще у шкільні роки. Згодом продовжив це у Тернополі.  Графічний дизайн мене цікавив завжди. Я постійно помічав певні нюанси, які мені хотілося би змінити у дизайні. Спочатку пробував робити афішки для нічного клубу “Сектор”, в якому працював арт-директором певний час. Коли відкрив власне кафе, то усім графічним дизайном займався самостійно. Після закриття на мене навалився «депресняк» і я вирішив попрацювати дизайнером. Звернувся в пошуках роботи у рекламну агенцію “49 ідей”. Найцікавіше те, що дизайнером мене не взяли. Починав я друкарем, періодично мені давали розробку якихось простих макетів. А в періоди, коли роботи було не дуже багато, самостійно вчився графічному дизайну.

– Як ти зрозумів, що хочеш займатись графічним дизайном на професійному рівні?

В якийсь момент, поки я ще працював в “49 ідей”, я зрозумів, що використав увесь свій потенціал там і треба рухатись далі. Але саме там я зрозумів, що графічний дизайн – це моє, мене це «драйвить» і я хочу розвиватись у цьому надалі. Захотів не просто створювати заради грошей, а нести відповідальність за те, що я створюю. Працюю за правилом: перед тим як відпустити макет, переконайся, що тобі за нього не буде соромно.

Яким ти бачиш майбутнє графічного дизайну у Коломиї?

Звичайно, що дизайн буде розвиватись. Він піде вперед. Світові тренди «залазять» нам в голову і ми прагнемо до них дотягнутись. Такий вид дизайну усім був, є і буде потрібен.

У творчих людей буває криза? Як ти з нею борешся?

 Нещодавно у мене була криза. Тоді я створив Школу графічного дизайну у Коломиї. Дуже допомагає перезавантаження. Зупинитись, оцінити ситуацію і відпустити. Рухатись далі – це найкращі ліки.

Як виникла ідея створення Школи графічного дизайну?

Мені не вистачало спілкування з дизайнерським оточенням, тобто з людьми, які поділяють мої цінності. Плюс мене не влаштовував порядок речей, який був в Коломиї. До того ж я планую відкрити свою студію. Та й попит на саму ідею створення Школи не зникав. Ця ідея зріла у мене давно, і ось – є результат!

Розкажи детальніше про Школу?

Я дуже нею переймався. Запити поодинокі були, але як воно піде – я не мав уявлення. Потрібно пробувати, інакше нічого не вийде. Я переживав за рекламу школи, адже треба було і зацікавити людей, і не відлякати потенційних спікерів. Коли розробив програму, організував презентацію – отримав повний зал зацікавлених людей. Вікова категорія учнів від 16 до 35 років. Команда дотична до ідеї. Спрацював той момент, що людям бракувало такого навчання в Коломиї. Скажу, що після запуску цього проекту, дзвінків стало ще більше. Тому, можу з впевненістю заявити, що це не остання Школи графічного дизайну.

Які у тебе хобі? Чи взагалі вистачає на них часу?

Знаєш, тут такий момент, що музика, графічний дизайн і все решта – і є мої хобі. Просто я зміг перетворити це на основний вид діяльності. І це круто. Окрім того, я багато експериментую. У мене в голові купа ідей. Планую запустити свою лінію одягу та світильників. Не повіриш! Вже декілька днів сниться дизайн одного світильника! Тому, треба братися до справи! Ще дуже люблю плавати. Хоча по гороскопу я Телець, і земля моя стихія, але з води мене важко забрати. Останнім часом зрозумів, що потрібно більше приділяти часу активному відпочинку. Для будь-якої людини важливий баланс, тому потрібно всіляко його підтримувати.

– Чого ти боїшся найбільше?

Найбільший страх – це не втілити те, що запланував.

Якби ти потратив на безлюдний острів, як думаєш вижив би?

Звичайно, що так! У мене був буремний шлях, всяке бувало. Якщо вижив тоді, то вижив би і на острові.

Які плани на майбутнє?

Першочергово запустити студію. Вже є приміщення, займаюсь самостійно його дизайном. Навіть назву придумав! Livingston – design and communication! Це на честь моєї улюбленої книги Ричарда Баха “Чайка на ім’я Джонатан Лівінгстон”. Будемо працювати з бізнесом в усіх його проявах. Для мене створення бізнесу – це один з найкрутіших процесів. В ідеалі я планую, щоб це було так: людина, яка хоче запускати свій бізнес або вже його має, звертається до нас за допомогою в ідентифікації брендингу та маркетингу. Ми усе будемо розробляти до найменших деталей: назва, сайт, бренд, реклама… В подальшому, при потребі, будемо підтримувати такий проект. Це моє дітище, і це наразі основна моя мета, до якої я цілеспрямовано йду.

За інтерв’ю подякувала Яна Букреєва

Фото: Іван Семенюк

Локація: Sushi House: м. Коломия, вул. С. Бандери 53 В. Контактний номер: 0636278547