Чи можливо “підняти” вже діючий бізнес, якщо тобі 21 і ти нічогісінько не тямиш у кулінарних нюансах? Яскравим прикладом є молодий бізнесмен Ігор Стражник, який зумів змінити вже існуючу репутацію закладу, не відступив від труднощів та за короткий термін зробив “Sushi House” впізнаваним. Він не цурається фізичної роботи, сам ремонтує те, що може у закладі та понад усе цінує свою команду, яка вже стала сім’єю. Молоді люди не бояться експериментувати та креативити, тому заклад має свою унікальність.
Як чоловік знайшов себе, чому “Sushi House” вже є відомим та як молодій людині стати успішною серед жорстоких реалів про все це із Глуздом поділився Ігор Стражник:
– Коли ти почав займатись бізнесом?
– Перший бізнес розпочав у 18 років. На той момент я вчився на четвертому курсі Тернопільського національного економічного університету. До мене подзвонила вже тепер власниця однієї туристичної фірми в Коломиї і запропонувала роботу. Навчання було нудним, у мене було багато вільного часу, а після активного громадського руху в Коломиї бездіяльність зробила свою справу – я відчув, що починаю деградувати. Тому, коли з’явилась можливість піти на роботу, я ухопився за неї руками та ногами, перевівся на вільне відвідування і почав працювати. Я був візовим, туристичним і страховим менеджером. Ніколи не забуду, коли на мене залишили фірму на три тижні. Це були найважчі дні у моєму житті, але тоді у мене відбувся перехід з дитинства у доросле життя, щоправда дуже різкий. Близько року я працював у цій агенції, за цей час мені відкрилось мистецтво спілкування з людьми, вирішення конфліктних ситуацій, в певний момент я почав кайфувати від проблем, бо я міг їх з легкістю вирішити. Я дуже вдячний власникам за шанс працювати у них, ця перша робота стала поштовхом до власної справи. Коли я ще працював в туристичній агенції, ми з товаришем спробували відкрити свій магазинчик у Підгайчиках.
Після того з однією моєю хорошою знайомою ми спробували відкрити магазин жіночого одягу в Коломиї. Він, до речі, і досі функціонує. Так склалось, що магазин в селі ми закрили, а з подругою вирішили розійтись кожен своїм шляхом. Окрім цього, став помічником депутата Коломийської міської ради. Люблю громадську роботу, почуваюсь там, як риба у воді. Коли ж завершив ці два бізнеси, почав надавати візові та страхові послуги. Так пройшло близько двох років. Єдине, я розумів, що це не моє: кожного ранку прокидався і знав, що мушу йти працювати, але задоволення це не приносило.
– То як у твоєму житті з’явився “Sushi House”?
– Усе почалось з підтримки дуже близької людини. Я завжди мріяв мати свій заклад. А ця підтримка стала рушійною силою, яка дала мені поштовх втілити свою мрію в життя. Хоч, як-не-як, а у 21 рік страшно починати настільки масштабну справу. Страшно, що нічого не вийде, що ти нічого не знаєш, що у тебе немає досвіду у цій сфері. Ні для кого не секрет, що заклад вже певний час працював. Я був у непоганих взаєминах з попереднім власником. За збігом обставин, він запропонував викупити заклад. Найцікавіше, що завдяки підтримці близької людини, я без вагань погодився, навіть не маючи повної суми для сплати. І знову ж таки мені щастить: бізнес дозволяють викупити під виплату.
– З якими труднощами зіткнувся на початку?
– Заклад перейшов до мене не тільки з ім’ям, брендом, а й з усіма проблемами, які були. Найважче було донести людям, що ми змінились. І до того ж, я в кухні абсолютно нічого не тямлю, а взявся за ресторанний бізнес. Але у мене є велика перевага – сушистом працює рідний брат, з яким у нас чудові відносини. Взагалі, увесь колектив – хороші друзі. Ми – одна велика родина, усі конфліктні ситуації стараємось обговорювати і вирішувати разом. У нас нема недомовок чи прихованих образ. Це люди, на яких я можу повністю покластись і бути впевненим, що бізнес не завалиться за моєї відсутності. Ми хоч і маленькі, але довели, що здатні на великі речі, і це заслуга усього колективу.
Також ми зрозуміли, що нашою основною проблемою є локація, ми знаходимось далеко від центру міста, у нас маленьке приміщення і мало столиків. Проте у нас дуже смачні суші. І тут ми подумали: якщо людина немає змоги прийти до нас, то ми залюбки підемо назустріч та прийдемо до неї. І не просто, а красиво. Ми змінили пакування, зробили так, щоб людям було приємно їсти з тієї посуди, в яку ми упаковуємо замовлення, щоб воно виглядало естетично та приємно, і, відповідно, щоб не втрачався смак продукту. Налагодити роботу доставки спочатку було дуже важко, бо ми настільки потужно вдарили на її рекламу, що у нас працівники просто не справлялись з доставкою. Навіть бувало, що і мені доводилось розвозити продукцію. Хоча і зараз допомагаю, якщо є “запара”. Однак ми налагодили доставку, співпрацюємо з деякими таксистами різних фірм, які є “на підхваті” у разі потреби.
– А не думав перебратись в центр, у більше приміщення?
– У мене на меті є дещо інше, масштабніше. Не буду вдаватись в деталі, тільки скажу -це новий етап розвитку для “Sushi House”. Незабаром дізнаєтесь.
– І ще на рахунок доставки. На ваших пакетах із замовленням завжди написані надихаючі цитати та побажання. Як вона людям?
– Людям подобається. Вони поширюють наші цитати у соцмережах і це круто. Якось хтось з команди запропонував це робити, ми підтримали і запровадили. Усім людям час від часу потрібна підтримка і добре слово. Ми не тільки доставляємо наші суші, а й підтримуємо, і робимо це щиро. А тепер це ще й стало нашою “фішкою”, ні один заклад в Коломиї так не робить.
– Ти кажеш, що ваша команда складається з твоїх друзів з часів коледжу. Чи може прийти до вас на роботу людина незнайома?
– Моїм головним критерієм у роботі є бажання розвиватись та любов до справи. Мені не потрібні люди, які приходять просто відпрацювати від години до години. Ми разом креативимо, разом розробляємо стратегію розвитку “Sushi House”. Інколи задля цього доводиться затримуватись після роботи чи витрачати свої вихідні. Не всі готові до цього. Окрім того, мої сушисти постійно розвиваються. Вони мають необмежений доступ до продуктів і можуть експериментувати. Я тільки “за”. Ось наразі йде розробка нового меню. І в цьому сушисти мають повну свободу. Я їм абсолютно довіряю. А довіра, на мою думку, це частина запоруки успіху. Так що очікуйте дещо цікаве.
– У вас потужні сторінки в соцмережах. Ти самостійно займався розкруткою чи наймав фахівців?
– З рекламою в соцмережах спочатку допомагали близькі люди. Перші півроку ми вели сторінки в соцмережах абсолютно самостійно, старались з кожною людиною спілкуватись, збирали відгуки, опрацьовували як позитивні, так і негативні, збирали пропозиції і дякували кожному, хто замовляв наші суші. Після того, коли ми зрозуміли, що хочемо перейти на принципово вищий рівень, ми найняли SMM-агенцію, яка займається рекламою наших сторінок.
– Поділись секретом свого успіху.
– Не мій секрет успіху, а наш. Усе, що зараз є, – це завдяки людям, які доклали зусиль, щоб цей заклад розвивався, існував і продовжував працювати. Це, перш за все, команда, яка працює зі мною, близькі люди, які підтримують мене, і наші відвідувачі, які підказують нам, як покращитись і постійно у нас замовляють суші. Я їм всім дуже вдячний. Без них у мене навряд вийшло б так добре. Також відіграє велику роль бажання самовдосконалюватись. І, звичайно ж, правильне використання критики. Вона була, є і буде, але потрібно її сприймати адекватно, аналізувати, дослухатись і робити з мінусів плюси.
– Що порадиш стартаперам?
– В першу чергу, людина повинна свою ідею виплекати, уявити всі можливі нюанси, зрозуміти, чого вона насправді хоче. Потрібно спочатку уявити і тільки тоді робити. І головне, не боятися тієї ж критики, наприклад. Навпаки – це плюс! Тобі безкоштовно надають аналіз твоєї роботи, гріх це не використати для удосконалення та роботи над помилками.
І якщо є можливість допомагати, то допомагай. Ми співпрацюємо з благодійними фондами та різними організаціями і, що саме головне – долучаємо наших читачів у соцмережах. Ми не подаємо це так, ніби ми зібрали кошти. Ні, це зробили наш відвідувачі. Ми тільки звітуємось, куди пішли ці кошти. Добро робити легко і надзвичайно приємно.
За інтерв’ю подякувала Яна Букреєва
Локація: Sushi House: м. Коломия, вул. С. Бандери 53 В.
Контактний номер: 0636278547
Фото: Фотостудія «Zebra Photos»: м. Коломия, вул. Театральна, 35/2.
Контактний номер: 050 510 8575