У Коломиї активно розвиваються 5 театрів, і цього разу ми дізнались, як живеться мистецькому об’єднанню «FRANCO-театр» та як сприяє цьому наше місто.
Зародився театр у грудні 2016 року, його керівницею є Ірина Ярмоленко.
Акторський склад дуже часто змінюється: одні приходять, інші йдуть. Це пов’язано з тим, що кожен має постійне місце роботи. Дві сфери буває важко поєднувати. Але в основному приходять люди, які безмежно люблять театр, тому працювати вдається навіть вечорами та ночами.
За час своєї діяльності театр випустив п’ять дорослих та чотири дитячі вистави. Деякі роботи вже не грають, оскільки, за словами керівниці, немає сенсу. Це формат європейського театру, вистава грається близько двох років, і вона, так би мовити, списується.
Днями відбулася прем`єра іронічно-сатиричної комедії «Коматозники». Театр вперше працював із п’єсою Юрія Васюка, і результат потішив: глядачі вражені, бо очікували простої побутової комедії, а отримали цікаву сатиричну роботу, яка заставляє задуматись. Це те, що хотів донести акторський склад.
Ірина ділиться, що трупа вже має плани на найближче майбутнє: експериментальна робота – класика на сучасний мотив.
Колектив дуже часто відвідує різні фестивалі, навіть міжнародні. Але поки тільки на рівні України, оскільки немає фінансування для виїзду за кордон.
«FRANCO-театр» за час своєї діяльності зазначає такі переваги Коломиї для роботи театральної трупи:
+ колектив уже знайшов свого глядача, який активно підтримує театр: допомагають з декораціями, підтримують фінансово, приходять на вистави. За словами керівниці, самі жителі є великим плюсом;
+ стосовно конкретних фінансових вливань, то є люди, які часто допомагають коштами (наприклад, підприємці);
+ у нашому місті може існувати незалежний театр, нікому не підпорядковуючись;
+ Коломия є невеликим містом, тут легше здивувати глядача експериментальними роботами, навіть попри те, що коломийський глядач дуже театральний.
Мінуси:
– єдиним мінусом керівниця зазначає нестабільне фінансування, оскільки актори отримують одноразові гонорари. Ірина хоче, щоб люди отримували гроші не тільки за виходи на сцену, а й за досить тривалий та важкий репетиційний період. Для цього потрібно, щоб театр став муніципальним.
Журналістка: Адріана Ковальчук
Фото: Оксана Санагурська