ГЛУЗД

Кілька днів тому в соціальній мережі “Інстаграм”  ми натрапили на рекламу військового одягу та спорядження бренду Adabliss-US. Одразу можна було перейти в магазин і зробити замовлення. Гарні картинки, низькі ціни, доставка в будь-який куточок світу начебто з Америки, опис принципу  роботи… Оплачуємо замовлення — і тут треба вказати CVV, термін дії картки, тобто дані, якими можуть скористатися шахраї, тому перевіряємо надійність магазину.

Сторінки, з якої поширювали рекламу, в інстаграмі не існує, лише у фейсбуці. Переходимо туди і бачимо дописи лише за 13 червня, згадки про щось військове немає, лише сукні, сорочки, шорти.

Якщо зайти на сайт не за посиланням у дописі, теж нічого військового не знайдемо. Усе це свідчить про фейковість реклами. 

Наступного дня такий самий допис з таким самим товаром з’являється вже зі сторінки Betamia-US, з якої переводить нас на сайт-близнюк. І Adabliss-US, і Betamia-US створено лише наприкінці травня 2022 року. 

Кіберполіція створила спеціальний чат-бот, куди можна надіслати сумнівні сайти, магазини, телеграм-канали тощо. Департамент  Кіберполіції перевірить їх і заблокує, якщо вони шахрайські. 

Для безпечного онлайн-шопінгу Кіберполіція рекомендує:

  • використовуй лише перевірені ресурси та переконайся в правильності назви сайту. Один непомітний символ на панелі адреси може означати, що ви потрапили на фішинговий сайт;
  • не передавай нікому даних своєї банківської картки (особливо CVV-код та пін-код), адже працівники банку ніколи не запитують такої інформації;
  • зверни увагу, що сайти, які приймають онлайн-платежі, мають бути захищеними, для цього назва адреси має містити https:// та значок “замочок”.

Журналістка: Юлія Варчук

А щоб у твоєму житті було більше Глузду — підписуйся на нас у:

телеграмі 

вайбері

вацапі

фейсбуці

інстаграмі

твіттері

Наші партнери