ГЛУЗД

Ще коли були студентками Української академії лідерства, Дзвіна Гринів та Юлія Сомар організували випускний проєкт. Згодом Sunday Bazaar став щомісячним фестивалем у Львові. На ньому можна відвідати маркет українських брендів та насолодитися акустичним концертом. Завдяки йому дівчата вже зібрали близько пів мільйона гривень на потреби військових. 12 лютого у Львові відбудеться уже дев’ятий фестиваль.

 Пів мільйона гривень за вісім маркетів

Ще в Академії в нас була лекція підприємця Чада Зоратлі. Він розповідав про декілька своїх проєктів, серед них був і Sunday Bazaar (гаражний розпродаж, де люди могли продавати свій одяг). Нас зацікавила ідея, тому вирішили поспілкуватися про це із Чадом і спробувати відновити проєкт. До зустрічі навіть не думали, що будемо основною частиною команди. Чад сказав: “Крім вас більше нікого немає, тому, як вирішите, так і буде”. Він дав повну свободу в організації та ідеях, лише спершу допомагав з вибором локацій. 

Перший Sunday Bazaar ми запустили як випускний проєкт УАЛу ще 2021 року. Вирішили замінити концепт гаражного розпродажу, де збираються потусити друзі, на “українські бренди для українського споживача”. 

Переймалися, що нічого не вийде, але тоді поряд відбувався Leopolis Jazz Fest і до нас завітало більше людей. Нам вдалося запросити 18 українських брендів. Тепер участь бере приблизно 90 (найбільше було на події в парку імені Івана Франка —  93 українські виробники).

Від 24 лютого ми, як і всі, активно волонтерили. Потім зрозуміли, що люди почали втомлюватися донатити і саме час відновлювати Sunday Bazaar: ми створюємо атмосферу, запрошуємо артистів, бренди, а люди за це донатять. 

Перший Sunday Bazaar від широкомасштабного вторгнення організували 22 травня в Стрийському парку Львова. Не були впевнені, чи люди готові до таких подій, але результат нас шалено вразив: відвідувачі щедро донатили та активно купували продукцію українських брендів. Це був знак, що треба продовжувати. У нас є домовленість з брендами, яких запрошуємо: 20 % їхнього прибутку на маркеті вони кидають на банку, а ми розподіляємо на актуальні потреби військових. Співпрацюємо зі Студентським урядом УКУ й допомагаємо закупляти речі для військових, ремонтувати їм машини. З першого маркету після вторгнення зароблені гроші докинули на купівлю тепловізорів. Згодом про нас так і почали писати: “Щоб купити тепловізор, треба спочатку щось продати”. Станом на сьогодні зібрали пів мільйона гривень за вісім маркетів.

Робимо маркет для таких, як ми

Окрім маркету брендів, від травня ми організовуємо акустичні концерти. Тоді до нашої команди долучився Данило Шевчук, який відповідає за комунікацію з артистами. Запрошуємо тих співаків, яких самі слухаємо, бо знаємо, що робимо маркет для таких, як ми. На перший Sunday Bazaar просто розгорнули свій плейлист і шукали там українських виконавців, яких могли б запросити.

Щодо брендів, то теж кличемо тільки тих, хто відповідає нам за стилем та цінностями. Зараз наша інстаграм-сторінка сама нам показує класні бренди, які можуть стати потенційними учасниками заходу. Також поширюємо форму для реєстрації на фестиваль, через яку до нас можуть долучатися. Згодом хочемо шукати на теренах інстаграму нових українських виробників і допомагати їм ставати поширеними. У нас уже є кілька випадків, коли українські бренди вперше запустилися саме на Sunday Bazaar і тепер є доволі відомими (наприклад, MAREVO).

 Попри все намагаємося креативити

Влітку маркети організовуємо в парках або в якихось цікавих локаціях, що до душі нам. Взимку із цим складніше, бо у Львові не так багато великих приміщень, щоб умістити таку кількість брендів, але ми попри все намагаємося креативити. Все ж найскладнішим в організації Sunday Bazaar є погода, бо щоб прийти на подію, особливо коли це надворі, людям важливо, щоб світило сонечко. Саме тому за тиждень до заходу щодня перевіряємо погодні умови.

Часто Міський департамент культури рекомендує локації, або зустрічаємося і генеруємо ідеї разом. Підписуємо з ними договори щодо присутності на локації поліції та працівників “швидкої допомоги”.

Насолоджуючись процесом

Хочемо в майбутньому балансувати між благодійною і комерційною частиною маркету. Ми тепер на тому рівні, коли один захід схожий на інший, але треба далі розширюватися, можливо, зробимо дводенний маркет, знайдемо стабільне місце для проведення Sunday Bazaar. У будь-якому разі нам точно не варто стояти на місці, бо “Рости або помри” — наш варіант розвитку подій.  

Попри складнощі, продовжувати мотивує сам ефект Sunday Bazaar. Це щось магічне: час підготовки, нічого не встигаємо, а під вечір бачимо задоволених людей, які танцюють, задоволені бренди, які продають свою продукцію. Ми робимо маркет задля маркету. Саме в цьому й полягає весь секрет його успішності. Ми насолоджуємося процесом.

Журналістка: Каміла Чернєцова

Фото: архів Sunday Bazaar

Наші партнери