У ролі монтажника: залаштунки інтернет-провайдера “Квант-ІІ”

Чого не зробиш для читачів Глуzду? Отож я навідалася до одного з коломийських інтернет-провайдерів і приміряю роль монтажника.

Відчуваю страх, занепокоєння та, здається, навіть мікропаніку, бо не знаю, що доведеться сьогодні спробувати, чого очікувати від колективу і чи впораюся зі всім цим. 

Навігація

У головному офісі я зустріла двох привітних чоловіків. Тарас Могильницький працює у “Квант-ІІ” від його заснування, а це 18 років. Він головний інженер, а також веде всю документацію компанії. Інший працівник, Іван Юрченко, працює в компанії від 2017 року. Чоловік родом з Тернополя, розповів, що працював по всій Україні, здебільшого займався організацією оптоволоконних мереж, тепер осів у Коломиї:

“Одного дня я майже випадково потрапив у “Квант-II”. Ми почали співпрацювати, і я зрозумів, що залишуся тут. Мені подобається, що цей провайдер створює найвигідніші умови для абонентів”,  —   каже Іван.

Робочий день Івана Юрченка розпочинається о 8:00. Спочатку він фіксує всі заявки абонентів, перевіряє, чи немає на сайті обленерго інформації про планове вимкнення світла. о 9:00 Іван надсилає монтажникам повідомлення із завданнями. У машині чоловіка я помітила GPS, за допомогою якої він моніторить роботу кожного монтажника. 

Секрети монтажників

Після знайомства Іван пропонує долучитися до роботи з підключення інтернету в приватному секторі. Мене охопив страх і цікавість водночас.

Приїхали ми до будинку в районі автостанції, бачу молодого хлопця, який закидає кабель на електричний стовп. Після цього монтажник здійснює потрібні налаштування та пояснює, як користуватися інтернет-мережею. Мені доручили найвідповідальніше — спаювати кабель (з’єднання двох оптичних волокон — ред.). Чую безліч невідомих мені слів: “Бери оптоволокно, зачисти його (спеціальним пристроєм, якого я досі не бачила) і знежир серветкою. Усі прилади, якими користуються монтажники, мають дивні назви, які з першого разу я й не запам’ятала, але напружую мозок і стараюся вникнути… 

Далі фіксую обрізані волокна кабелю на зварювальному пристрої. Він, як пояснює Іван, подає короткий розряд на кінці оптоволокна, після чого зварює волокна по трьох координатах з точністю, що наростає. Іван описував кожен крок, тому робота здалася мені легкою. Та загалом це процес, який вимагає уважності, акуратності й досвіду. Роботи з монтажу доручають відповідальним і перевіреним фахівцям. 

“…модернізовуємося”

Далі їдемо знайомитися з операторками — дівчатами, які відповідають на дзвінки абонентів. 

По дорозі Іван розповідає, що часто працівники “Квант-ІІ” самі вносять пропозиції для поліпшення роботи. Частково і він цим займається. Каже, що враховують усі характеристики, які відповідають якісному підключенню:

Ми завжди працюємо над тим, щоб удосконалитися, щоденно модернізовуємося”. 

Чоловік розповів, що під час посиленого карантину їхні клієнти оплачували послуги онлайн. Це було нелегко, адже серед споживачів люди, для яких здійснити оплату таким способом — непросте завдання, та попри це старалися допомогти кожному.

Пояснюємо прості речі ще простішими словами

Операторки кол-центру працюють від 9:00 до 18:00. Їм телефонують користувачі, у яких виникли проблеми з інтернетом чи телебаченням.

Христя, яка в компанії пів року, уміє чітко та лаконічно пояснити прості речі ще простішими словами і загалом, як я помітила, дуже любить розмовляти з абонентами. 

Ще два оператори працюють дистанційно й надають консультації до 20:00. На комп’ютері я побачила спеціальну програму — єдину багатоканальну систему номерів, де видно всю роботу компанії, хто і які завдання виконав. 

Комунікація  —  наше все

Спостерігаючи за роботою дівчат, я помітила, що вони не використовують у комунікації завчених фраз, відповідають компетентно та ввічливо, стараються в телефонному режимі допомогти усунути неполадки з кабельним чи інтернетом. За день їм вдається відповісти на більш ніж 100 телефонних дзвінків. 

За статистикою відповідної програми, у “Квант-ІІ” 0 пропущених дзвінків за місяць. Зафіксовано також час реакції та час, коли операторка перетелефонувала.

Умільці чи вандали?

В одному з під’їздів по вулиці Бандери є щитки, які умільці розколупують ломом, щоб провести додому безкоштовне телебачення. Від такого вандалізму можуть потерпати інші абоненти. Іван каже, що їхні працівники стараються відстежувати нелегальні підключення і щомісячно перевіряють абонентів. Коли вдалося виявити нелегала, то пропонують підключення за стандартними умовами. 

Історія створення “Квант-ІІ”

Далі мені вдалося поспілкуватися із засновником компанії Володимиром Бєловим. Чоловік каже, що “Квант-II” — це сімейний бізнес, який  розпочали у 2000-х роках. Тоді мали майстерню з ремонту радіоапаратури та телевізорів. Одного дня вирішили прокладати кабельну мережу та підключати абонентів до інтернету й телебачення.

“Ми вдосконалюємося і прислухаємося до зауважень. От тепер окрема бригада хлопців працює над проєктом перероблення внутрішніх мереж. Для цього ми домовляємося з ОСББ і наводимо в будинку порядок з кабелями. Також провели інтернет до шкіл міста. Це інший великий проєкт. До нас звернувся директор школи № 1 і запропонував провести інтернет у кожен клас. Опісля провели інтернет і в школи № 4, № 7, № 9”.

Михайло Володимирович цінує працівників за надійність. Каже: у його команді люди, на яких він може покластись у будь-якій ситуації. 

“Були випадки, коли сильний вітер пошкодив мережу, тоді  монтажники вийшли на роботу о 23:00”.

Працівники не мають фіксованої оплати праці, кожен отримує зарплату відповідно до кількості та якості роботи. Це стимулює працювати з більшою самовіддачею.

 Підсумки

Я побачила, що мережу “Квант-ІІ” побудовано на сучасних технологіях, компанія використовує обладнання лише провідних виробників, здійснює цілодобовий моніторинг своєї роботи. 

Приємне враження справив колектив: він дружній та кваліфікований. У “Квант-ІІ” готові прийняти й навчати нових людей, бо освіта — не основний показник, важливо мати потенціал. 

Я помітила такі плюси роботи у “Квант-ІІ”: 

  1. Стимулює до організованості. У спеціаліста широкий спектр обов’язків, і він має встигнути зробити все в зазначені терміни.
  2. Розвиває навичку хорошої комунікації, оскільки потрібно постійно спілкуватися з працівниками та абонентами. 
  3. Є перспективною. Тут можна будувати кар’єру та мати стабільний прибуток, а це мотивує.

Журналістка: Оксана Мельничук

Фотограф: Коля Король

А щоб у твоєму житті було більше Глуzду —підписуйся на наш телеграм-канал.